خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی

خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی

خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی

خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی ، خرید و فروش ارز دیجیتال ، خرید ارز دیجیتال ، فروش ارز دیجیتال ، شارژ ارز دیجیتال

خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی

خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی – اف تی ایکس (FTX.com) یک صرافی اوراق مشتقه ارزهای دیجیتال در سطح سازمانی است که در ماه مه سال 2019 (اردیبهشت 98) و در شهر هنگ کنگ تأسیس شد. این صرافی که با شعار “توسط تریدرها و برای تریدرها” ساخته شده، برند خود را با اولین محصولات مشتقه در نوع خود در صنعت رمز ارزها معرفی کرد. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی، صرافی FTX از نظر حجم معاملات در میان پنج صرافی مشتقه برتر قرار گرفت و نظرات مثبتی درباره آن منتشر شد. این صرافی به سرعت در بین معامله گران خرد و حرفه‌ای مشتقات کریپتو محبوبیت پیدا کرد. اما چه چیزی پلتفرم مشتقات ارزی FTX را به چنین صرافی معتبر و حرفه‌ای تبدیل کرده است؟ در این مقاله، به بررسی کامل FTX.com می‌پردازیم و نحوه ساخت اکانت و حساب کاربری، انجام معامله و بررسی انواع معاملات مشتقه این صرافی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. اما در ابتدا قصد داریم با تاریخچه صرافی اف تی ایکس و برخی از ویژگی‌های آن آشنا شویم.

صرافی FTX در ابتدا توسط آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، که یک شرکت تجاری ساخته شده در سال 2017 است، توسعه یافت. این شرکت، سهام 100 میلیون دلاری دارایی‌های دیجیتال را مدیریت کرده و یکی از برترین بازارسازها برای بیتمکس (BitMEX)، اوکی‌اکس (OKEx) و سایر صرافی‌های اوراق مشتقه است. شرکت آلامدا ریسرچ توسط سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، یکی از تریدرهای حرفه‌ای سابق صندوق ETF بین‌المللی شرکت جین استریت کپیتال (Jane Street Capital) و گری وانگ (Gary Wang)، توسعه‌دهنده سابق شرکت گوگل، تأسیس شد. آقای وانگ و آقای بنکمن، یک تیم بسیار حرفه‌ای از متخصصان حوزه کریپتو و ترید ارزهای دیجیتال را تشکیل دادند که در ایجاد پلتفرم FTX به آن‌ها کمک کردند.

صرافی FTX علیرغم بدنامی که در ابتدا به خاطر محصولات تریدینگ پیشرفته و قراردادهای اوراق مشتقه خاص خود کسب کرده بود، با اعلام افزایش 8 میلیون دلاری تأمین بودجه برای چندین نهاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر، در اوت سال 2019 (مردادماه 98) توانست خود را در سایر عرصه‌های بازار مشتقات ارزهای دیجیتال ثابت کند. صرافی اف تی ایکس در ماه فوریه (بهمن 98) اعلام کرد که از طریق فروش توکن مبتنی بر سهام، قصد جذب بودجه برای این نهادها را دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌های سهامی FTX را با حداقل قیمت 250،000 دلار ( یا حداقل 125،000 واحد توکن سهامی) خریداری کنند. روی هم رفته، این صرافی توانست از طریق فروش توکن، حدود 1 میلیارد دلار ارزش‌گذاری کند.

مشارکت استراتژیک صرافی اف تی ایکس با بایننس

در دسامبر سال 2019 (آذر 98)، صرافی بایننس (Binance) در تلاش برای کسب سهام عمده صرافی FTX، مبلغ زیادی را در آن سرمایه‌گذاری کرد. اگر چه مبلغ نهایی اعلام نشد، اما این معامله چند میلیون دلاری گواهی بر کیفیت پلتفرم FTX.com و زیرساخت‌های تجاری آن است. صرافی اف تی ایکس در طی یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد که سرمایه‌گذاری بایننس در واقع اولین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در شرکت آلامدا است و این دو تیم برای تولید محصولات تجاری بهتر و توسعه پلتفرم‌های تجاری قوی‌تر، همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) که در حوزه رمز ارزها با نام CZ نیز شناخته می‌شود، در ماه دسامبر (آذرماه 99) طی محاصبه‌ای با کوین‌دسک (Coindesk) درباره این مشارکت گفت:

تیم سازنده FTX یک پلتفرم ابتکاری تریدینگ ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. ما خود را در کار این تیم سهیم می‌دانیم و به پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازارهای مشتقات رمز ارزی ایمان داریم.این دو صرافی همچنان درحال مشارکت روی ابتکارات جدیدی هستند که تیم سازنده اف تی ایکس به زودی اعلام خواهد کرد.

محصولات معاملاتی صرافی FTX

صرافی FTX شامل طیف وسیعی از ابزارها و محصولات معاملاتی است، که برخی از آن‌ها کاملا منحصر به این صرافی بوده و توسط تیم سازنده آن طراحی و توسعه یافته‌اند. صرافی اف تی ایکس در درجه اول یک صرافی اوراق مشتقه است؛ یعنی در واقع کاربران دارایی‌های اصلی را معامله نمی‌کنند. در عوض، در اکثر محصولات تجاری این صرافی، کاربران در حال معامله قرارداد برای یک دارایی ثابت یا خریداری توکنی هستند که دارایی یا وجه دیگری را ارائه می‌دهد. تیم آلاماندا ریسرچ و اف تی ایکس برخی از منحصربفردترین و ابتکاری‌ترین محصولات تجاری موجود در بازار را ایجاد کرده‌اند.

معاملات آتی یا فیوچرز (Futures)

قرارداد آتی در واقع ابزاری معاملاتی است که یک خریدار را ملزم به خرید یک دارایی خاص در تاریخ مشخصی کرده یا به فروشنده این امکان را می‌دهد تا در تاریخی در آینده، دارایی توافق شده را تحویل دهد. در حوزه ارزهای دیجیتال، قراردادهای فیوچرز معمولا برای ترید دارایی‌ها با لوریج (leverage) یا اهرم انجام می‌گیرد، که به معنای وام گرفتن یک سرمایه برای افزایش اندازه پوزیشین است.

ترید با لوریج، علاوه بر اینکه بازده بالقوه حاصل از معامله را افزایش می‌دهد، می‌تواند درصد زیان را نیز بالا ببرد. صرافی FTX به تریدرها اجازه می‎‌دهد تا در اکثر معاملات آتی خود، از لوریج 101 برابری استفاده کنند. لازم به ذکر است که در صرافی بیتمکس این میزان استفاده از لوریج 100 برابر و در صرافی بایننس تا 125 برابر است. اما همانطور که پیشتر گفتیم، اگر علاقه‌مند به استفاده از لوریجی به این بزرگی هستید، بهتر است در عوض شانس خود را در یک کازینو بیت کوین امتحان کنید، چراکه گویی در حال قمار کردن با پول‌هایتان هستید.

قرارداد فیوچر Perpetual یا اصطلاحا دائمی صرافی اف تی ایکس، برای بسیاری از برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار نظیر بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، ریپل (Ripple) و لایت کوین (Litecoin) در دسترس است. ارزهای کوچک‌تر دیگری همچون چین لینک (Chainlink)، بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)، تزوس (Tezos) و ایاس (EOS) نیز در این صرافی قابل معامله‌اند.

گنجاندن معامله آتی برای ارزهای دیجیتال دارای ارزش بازار پایین‌تر و کمتر شناخته شده توسط صرافی FTX یک اقدام هوشمندانه بوده که کاربران بیشتری را به پلتفرم خود جذب کرده است. برای اکثر این دارایی‌های دیجیتال، قراردادهای فیوچرز در هیچ جای دیگری در دسترس نیستند. برای مقایسه اف تی ایکس با بیتمکس که یکی از صرافی‌های دارای قابلیت معاملات آتی است، باید بگوییم که BitMEX تنها برای 8 دارایی مختلف این قرارداد را دارد، درحالی که FTX برای بیش از 25 دارایی و همچنین مجموعه‌ای از وجوه شاخص، دارای قراردادهای آتی است.

معاملات آپشن یا اختیار معامله (Options)

اف تی ایکس همچنین معاملات آپشن سبک اروپایی را برای بیت کوین ارائه می‌دهد که تسویه وجه نقد آن به دلار محاسبه می‌شود. این قراردادهای اختیار معامله، حق خرید یا فروش یک دارایی خاص را با قیمت از پیش تعیین شده و در یک تاریخ مشخص به تریدرها می‌دهند، اما آن‌ها را ملزم به انجام این کار نمی‌کنند. این معاملات به دو صورت اختیار خرید (Call) و اختیار فروش (Put) منعقد می‌شوند، که به ترتیب “حق خرید (صعودی)” و “حق فروش (نزولی)” نامیده می‌شوند.

برای مثال، اگر تریدری یک قرارداد اختیار خرید (Call) بیت کوین را با قیمت اعمال 7،000 دلار بخرد و قیمت تا تاریخ انقضا یا سررسید به 7،100 دلار برسد، تریدر مجاز است که بیت کوین‌هایی به ارزش 7،100 دلار را به قیمت 7،000 دلار خریداری کند. این پوزیشین آپشن، به صورت نقدی با قیمت 100 دلار تسویه خواهد شد.

همانند قراردادهای آتی، کاربران می‌توانند با استفاده از لوریج در قراردادهای اختیار معامله، به صورت لانگ (خرید) و شورت (فروش) ترید کنند. قراردادهای آپشن صرافی FTX قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارند و کاربران می‌توانند هر ترکیبی از قیمت اعمال (Strike Price) و زمان سررسید (Expiration Time) را در هنگام تنظیم قرارداد تعیین کنند.

زمانی که یک تریدر قراردادهای اختیار معامله خود را تنظیم کرد، وی می‌تواند از صرافی FTX درخواست مظنه یا برآورد قیمت کند. اف تی ایکس نیز تنها در ده ثانیه قیمت پیشنهاد خرید را برای قرارداد اختیار معامله مربوطه ارائه می‌دهد. بدین ترتیب تریدرها می‌توانند معامله آپشن را بپذیرند یا اینکه از ترید آن صرف نظر کنند.

توکن‌های لوریج شده (BULL و BEAR)

توکن‌های لوریج شده، یک ابزار معاملاتی منحصر به فرد برای صرافی FTX هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا با استفاده از دلار آمریکا، توکنی را خریداری کنند که قیمت یک پوزیشین خاص در یک دارایی دیجیتال را پیگیری می‌کند. این امر در ابتدا پیچیده به نظر می‌رسد، اما یک مثال ساده برای آن، توکن ADABULL است، که یک توکن با اهرم 3 برابری برای ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) است. ADABULL در واقع یک توکن ERC20 است که یک سبد لوریج شده سه برابری از قراردادهای آتی رمز ارز کاردانو (ADA) را نشان می‌دهد. با خرید توکن ADABULL، تریدرها می‌توانند یک دارایی دیجیتال خاص را با انواع زیادی از آلت کوین‌ها به راحتی لانگ و شورت کنند. 

توکن‌های لوریج شده‌ای که ارزهای دیجیتال بول (BULL) با اهرم 3 برابری هستند، هر روز نزدیک به 3 برابر ارزش یک دارایی خاص جابه‌جایی و افزایش قیمت دارند و این اتفاق برای ارزهای بِر (BEAR) عکس این عمل است. بنابراین در بلند مدت، خرید ارز BULL یا BEAR می‌تواند از خود دارایی اصلی عملکرد بهتری داشته باشد. این توکن‌ها، آسان‌ترین راه برای باز کردن یک پوزیشن لوریج شده به صورت خودکار هستند. هر توکن BULL یا BEAR، به صورت اتوماتیک خودش را در طول روز متعادل کرده تا هدف اهرمی آن ثابت باقی بماند. این امر احتمال لیکوئید شدن پوزیشن را کاهش می‌دهد.

صرافی FTX معتقد است که دسترسی تریدرها به این توکن‌های لوریج شده، زمان لازم برای مدیریت ریسک یا وثیقه‌ها را کاهش داده و از آنجایی که این ارزهای دیجیتال نوعی توکن ERC20 هستند، هر ارز BULL یا BEAR را می‌توان از صرافی اف تی ایکس خارج کرده و برای شخص دیگری فرستاد یا در هر جای دیگر با آن به ترید و معامله پرداخت.

معاملات MOVE صرافی FTX

یکی از محصولات مشتقه‌ای که برای اولین بار توسط صرافی اف تی ایکس به بازار معرفی شد، قرارداد «موو» نام دارد. همانطور که از اسم این نوع معاملات مشخص است، قراردادهای MOVE نشان دهنده مقداری هستند که یک دارایی خاص، در یک بازه زمانی مشخص و تعیین شده در آن اصطلاحا حرکت کرده و تغییر قیمت می‌یابد.

به عنوان مثال، در صورتی که بیت کوین در ابتدای روز با قیمت 7،000 دلار معامله شده و در انتهای روز قیمت آن به 7،100 دلار برسد، قرارداد MOVE در قیمت 100 دلار منقضی خواهد شد. باز کردن یک پوزیشن لانگ در قرارداد MOVE در صورتی سودآور خواهد بود که مثلا قیمت بیت کوین در روز آغاز آن قرارداد، تغییر قیمت فاحشی داشته باشد. گرفتن پوزیشن شورت در معامله MOVE تنها با ثابت ماندن نسبی قیمت در آن روز سودآوری خواهد داشت.

قراردادهای MOVE را می‌توان همانند معاملات فیوچرز با لوریج نیز آغاز کرد. صرافی FTX سه نوع معامله MOVE ارائه می‌دهد:

  • روزانه (Daily): این نوع قراردادها پس از یک روز منقضی می‌شوند، که آن‌ها را به یکی از محصولات جذاب برای تریدرهای روزانه تبدیل کرده است.
  • هفتگی (Weekly): قراردادهای هفتگی MOVE طی 7 روز منقضی شده و روز باز کردن یا اتمام آن‌ها لزوما نباید با شروع و پایان هفته برابر باشد. به عبارت دیگر، در وسط هفته نیز می‌توان این قراردادها را باز کرد و پس از 7 روز به تاریخ انقضا رسید.
  • سه ماهه (Quarterly): معاملات 3 ماهه MOVE تقریبا هر 3 ماه یکبار منقضی می‌شوند، که برای معامله گران بلند مدت مناسب است.

در حال حاضر هیچ پلتفرم دیگری این نوع قراردادهای MOVE را ارائه نکرده و این ویژگی، طیف وسیعی از تریدرها را به صرافی اف تی ایکس جذب کرده است.

راه‌اندازی محصولات جدید

صرافی FTX با نرخی که تا کنون در هیچ صرافی دیگری شاهد نبوده‌ایم، به افزودن محصولات جدید می‌پردازد. این اقدام به روشی بسیار خلاقانه صورت می‌گیرد. در این بخش، جدیدترین محصولات این صرافی را معرفی می‌کنیم:

  • معاملات آتی نفت (Oil Futures): پس از آن روز تاریخی که قرارداد ماه می وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای نفت منفی شد، صرافی اف تی ایکس تصمیم گرفت تا قرارداد فیوچرز نفت را نیز راه‌اندازی کند. این اتفاق از آنجایی توجهات رو به خود جلب کرد که FTX، یک صرافی فعال در حوزه رمز ارزهاست. البته این صرافی با ارائه قرارداد ریاست جمهوری خود تا به اینجا هم از فضای صرفا ارزهای دیجیتال خارج شده بود.
  • توکن نوسانی بیت کوین (BTC Volitility Token): ارزهای BVOL که توکن های اتریومی مبتنی بر استاندارد ERC20 هستند، نوسان قیمت بیت کوین را دنبال می‌کنند. به استناد صرافی اف تی ایکس، نحوه کار این توکن‌ها بدین شکل است: «دو توکن نوسانی بیت کوین وجود دارد؛ BVOL و iBVOL، توکن BVOL سود روزانه حاصل از نوسان بیت کوین با ضریب یک برابری را در معاملات لانگ و توکن iBVOL، سود روزانه حاصل از نوسان قیمت بیت کوی با ضریب یک برابری را در معاملات شورت دنبال می‌کند.»
  • بازارهای اسپات ترون (TRX Spot Markets): این محصولات، بازارهای اسپات ارز دیجیتال ترون هستند. صرافی FTX عمدتا یک پلتفرم مشتقات ارزی است، بنابراین بازارهای اسپات زیادی در آن یافت می‌شود.
  • معاملات آتی هش ریت بیت کوین (Bitcoin Hashrate Futures): یکی از ایده‌های فوق بکر، همین محصول اف تی ایکس است. به گفته خود این صرافی، قراردادهای فیوچرز FTX قراردادهای آتی هستند که بعد از مدت مشخصی، بر اساس متوسط سختی استخراج بیت کوین منقضی خواهند شد. بنابراین، این معاملات تقریبا نمودی از کل هش پاور مصرف شده در ماینینگ BTC هستند.

معاملات فرابورس یا خارج از صرافی (OTC)

اگر شما تریدر باتجربه‌ای بوده و به دنبال خرید حجم زیادی از دارایی‌های دیجیتال هستید، بهتر است از روش فرابورس یا به اصطلاح حوزه کریپتو، خارج از صرافی استفاده کنید. بسیاری از صرافی‌ها معاملات OTC را نیز پشتیبانی می‌کنند، اما ساختار معاملاتی نهادی FTX به گونه‌ای است که برای انجام معاملات خارج از صرافی نیز بسیار مناسب است. بهترین ویژگی بازار OTC صرافی اف تی ایکس این است که هیچ کارمزدی بجز اسپرد (Spread – تفاوت نرخ خرید و فروش) دریافت نمی‌کند. کاربران با سفارش مظنه OTCها، بخاطر حجم معاملات بالا، نرخ‌های ممتازی را دریافت می‌کنند. برای دریافت این نرخ‌ها به آدرس OTC Quote portal سر بزنید.

موتور لیکوییدیشن (Liquidation Engine) صرافی FTX

گاهی اوقات لیکوئیدیشن در معاملات اهرمی رخ می‌دهد، که اتفاقی شایع در قراردادهای اوراق مشتقه بوده و با اصطلاحا ورشکست شدن حساب تریدر اتفاق می‌افتد. این امر عموما بخاطر سرعت زیاد حرکت در بازار، نظیر ریزش شدید قیمت رخ می‌دهد. به زبان ساده‌تر، لیکویید شدن یعنی زمانی که بازار شدیدا در خلاف جهت پوزیشن شما حرکت کرده و باعث می‌شود مارجین شما (همان وجوهی که برای ترید اهرمی و لورج دار وام گرفته بودید) هدر رفته و ارزش خالص دارایی‌تان منفی شود. از آنجایی که این ارزش خالص دارایی باید پرداخت شود، احتمال بسته شدن پوزیشن‌های باز دیگر تریدرها که به سطح لیکوئید شدنشان نزدیک است هم وجود دارد. این اتفاق را به نام‌های «غیراهرمی کردن یا دی لوریج خودکار (auto-deleveraging)»، «کلابکس (clawbacks)» یا «زیان‌های اجتماعی شده (Socialized Losses)» نیز می‌شناسند.

حالا برای اینکه این فرایند عادلانه باشد، صرافی‌ها از موتورهای لیکوئیدیشن استفاده می‌کنند تا در کنار مینیمم کردن و به حداقل رساندن اثر بازار، این پوزیشن‌ها را نیز ببندند. البته همه Liquidation Engine ها به صورت مشابه ساخته نشده‌اند. صرافی FTX نیز موتور لیکوییدیشن مختص به خود را دارد که از مقادیر هوشمند و کافی برای تصمیم‌گیری در رابطه با فرایند لیکوئیدیشن استفاده می‌کند.

موتور لیکوئیدیشن صرافی اف تی ایکس، برای معامله گران هشدارهای معقول و محدود به حجم معاملات را ارسال می‌کند تا پوزیشن‌هایی که به زیر 4.5 درصد مارجین اولیه ریزش می‌کنند را ببندند. این امر، احتمال کلابکس‌ها را کاهش می‌دهد، اما در شرایط فوق نوسانی بازار، امکان لیکویید شدن پوزیشن باز هم وجود دارد. کاربران باید مراقب قیمت لیکوئیدیشن تخمینی خود باشند. این مقدار، در باکس اطلاعات نمایش داده در صرافی FTX قابل مشاهده است. علاه بر این، می‌توانید ریسک لیکویید شدن را با تنظیم لوریج‌های کمتر و حد ضرر (Stop Loss) کاهش دهید.

توکن FTT

FTT یک توکن اکوسیستمی است که مشابه توکن بایننس کوین (BNB)، منحصرا برای توسعه صرافی FTX و محصولات معاملاتی آن توسعه داده شده است. هولدرهای توکن FTT، به امتیازات ویژه‌ای در صرافی اف تی ایکس دسترسی دارند از جمله:

  • خرید و سوزاندن هفتگی کارمزدها
  • کارمزدهای کمتر معاملات در صرافی FTX
  • وثیقه برای معاملات آتی
  • سودهای اجتماعی شده از صندوق‌های بیمه

ساختار پرداخت کارمزد کمتری برای دارندگان توکن FTT وجود دارد که در بخش “کارمزدها” بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در نهایت، صرافی اف تی ایکس نصف توکن‌ها FTT، از جمله آن‌هایی که برای پرداخت کارمزدها استفاده شده را می‌سوزاند، که عرضه آن را نایاب‌تر خواهد کرد. تیم صرافی FTX اظهار داشته که توکن FTT از طراحی BNB الهام گرفته و در حال حاضر، در رتبه 44ام ارزهای برتر از نظر ارزش بازار در کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) قرار دارد.

صندوق بیمه صرافی اف تی ایکس

صندوق بیمه (Insurance Fund)، یک محل پس‌انداز جهت جلوگیری از زیان وارده به مشتری به هنگام تغییر قیمت شدید و ناگهانی در بازار است که عموما منجر به لیکوئید شدن پوزیشن‌های باز در صرافی‌ها می‌شود. تریدرهایی که از لوریج‌های 50 تا 100 برابری استفاده می‌کنند، کارمزدهای بیشتری را هم پرداخت کرده که مستقیما وارد صندوق بیمه می‌شود. دلیل این امر هم بخاطر افزایش احتمال لیکویید شدن پوزیشن آن‌هاست. در صورتی که موتور لیکوئیدیشن صرافی FTX دچار خطا شود، مثلا در زمان سقوط ناگهانی و غیر منتظره قیمت بیت کوین، از این صندوق بیمه برای جبران خسارت معامله گرانی که پوزیشن آن‌ها به صورت ناعادلانه بسته و منجر به ضرر شده، استفاده خواهد شد.

نزدیک به 5 درصد از توکن‌های FTT که متعلق به خود صرافی FTX نیستند هم برای مواقع احتمالی که صندوق بیمه خالی شده و پولی برای پرداخت به مشتریان وجود ندارد، کنار گذاشته می‌شود. در دوران نوسان قیمت، زمانی که بازار مربوطه دچار تحولات شدید می‌شود، صندوق بیمه صرافی اف تی ایکس نیز سودآوری خالص خود را خواهد داشت. درآمد حاصل از این سودآوری‌ها بین دارندگان توکن FTT تقسیم می‌شود که «سودآوری اجتماعی شده» یا «Socialized Gains» نام دارد. این اتفاق، لایه دیگری را به کاربردهای نگهداری توکن FTT می‌افزاید.

خدمات مشتری صرافی اف تی ایکس

این صرافی که مجهز به سرویس چت در وبسایت خود است، عموما یک نماینده جهت پاسخگویی به سوالات و مشکلات FTX در ساعات کاری دارد. فقط به یاد داشته باشید که چون اف تی ایکس در هنگ کنگ واقع شده، ساعات کاری برای تریدرهای اروپایی ممکن است کمی متفاوت باشد. در صورتی که نماینده‌ای برای رفع مشکل شما حاضر نبود، مقالات آموزشی متعددی در وبسایت این صرافی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

خرید اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید و فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

شارژ اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید با کمترین کارمزد اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید ارزان اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

شارژ حساب اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید با کمترین کارمزد اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید اتوماتیک اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید انلاین اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

چگونه خرید کنم اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

چگونه فروش کنم اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

بهترین سایت برای خرید و فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

بهترین قیمت در خرید و فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

نحوه خرید اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

نحوه فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

نحوه خرید و فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

بهترین راه برای خرید و فروش اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT )

خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی + خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی + خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی + خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی + خرید اف تی ایکس توکن در سایت ای ایکس هادی

(( با کلیک به عکس زیر به کانال تلگرام سایت Exhadi بپیوندید ))  جاست Just

جهت خرید انلاین و اتوماتیک اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT ) از سایت Exhadi به عکس خرید در زیر کلیک کنید :

جاست Just چیست

جهت فروش انلاین و اتوماتیک اف تی ایکس توکن FTX Tokken ( FTT ) به سایت Exhadi به عکس فروش در زیر کلیک کنید :

جاست Just چیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *