شارژ حساب با بیت کوین

شارژ حساب با بیت کوین

شارژ حساب با بیت کوین

 

شارژ حساب با بیت کوین

خرید و فروش آنی بیت کوین

بیت کوین چیست

بیت کوین در چند سال اخیر با نوسانات فراوان قیمت و اوج گرفتن های متوالی، نام خود را در سراسر دنیا بر سر زبانها انداخته است و افراد زیادی را به فکر و تحقیق واداشته تا بپرسند بیت کوین چیست؟ هر چند پاسخ کامل به این پرسش به سادگی امکان پذیر نیست اما در ابتدای این نوشته یک پاسخ ساده به شما می دهیم: بیت کوین یک نوع پول است؛ درست مانند طلا و نقره که سالها توسط انسانها برای تجارت استفاده می شدند که بعدها اسکناس و بعدتر حواله ها و تراکنش های بانکی جایگزین آنها شدند. تمام این ابزارها در برهه هایی از تاریخ نقش پول را در مبادلات انسانها داشته اند. بیت کوین نیز یک نوع پول و وسیله تجارت بر بستر اینترنت است و در این موضوع بیشتر به حواله ها و تراکنش های بانکی شبیه است. اما جهت آشنایی کامل با جزئیات بیت کوین و روش کار با این پول خارق العاده، به صورت کامل باید به بخشهای متنوع آن بپردازیم.

بیت کوین چیست و سوالاتی درباره ان – خرید و فروش آنی بیت کوین

بیت کوین(نام لاتین:Bitcoin؛نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می شود. شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است. هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی تواند خارج از برنامه ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است. فقط 21 میلیون بیت کوین برای همیشه تولید می شود. تراکنش های شبکه بیت کوین، در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین(blockchain) ذخیره می شوند.

در اولین مقالاتی که در وب فارسی در مورد بیت کوین نوشته شد، بیت کوین آینده پولهای دیجیتال نامیده شد. اکنون به آن آینده در حال نزدیک شدن هستیم ولی باید یک گام فراتر گذاشته و بیت کوین را آینده پول بنامیم. در واقع بیت کوین و تکنولوژی پشت این پول و مزایای این تکنولوژی، شرایطی را به وجود آورده تا به این نتیجه برسیم که سیستم فعلی مالی و پولی دنیا که سالها بر اساس آن تبادلات مالی انجام شده، یک اشتباه و ناشی از ضعف و عدم وجود تکنولوژی های دیجیتال بوده است. پولِ آینده، بیت کوین یا چیزی شبیه به آن خواهد بود.

بیت کوین: اولین ارز رمزنگاری شده (رمزارز)

ارزهای رمزنگاری شده فقط یک سری کد رایانه‌ای هستند که ارزشی پولی را در خود نگهداری می‌کنند. این کدها توسط رایانه‌هایی با قدرت بالا و البته صرف مقدار زیادی انرژی تولید می‌شوند.

ارز رمزنگاری شده را ارز دیجیتال نیز می‌نامند. ارز رمزنگاری شده و ارز دیجیتال هر دو نوعی پول عمومی هستند که از طریق فرآیند بسیار پیچیده رایانشی تولید شده و میلیون‌ها کاربر رایانه‌ای که در اصلاح «استخراج‌کننده» یا «ماینر» نامیده می‌شوند بر درستی آن نظارت می‌کنند. به همین دلیل امکان جعل این پول تقریبا وجود ندارد.

چگونه تراکنش‌های بیت‌ کوین توسط این شبکه ثبت می‌شود؟

نکته مهم: بیت کوین نشانی دیجیتالی کیف پولی صاحبش را در بلاک چین ثبت می‌کند و اطلاعات صاحب آن را ثبت نمی‌کند. به کلامی دیگر، با وجود اینکه درستی تراکنش بیت کوینی به شکل دیجیتال تعیین می‌شود، این تراکنش همچنان بدون درج اطلاعات نام فرستنده و گیرنده بیت کوین خواهد بود.

با وجود اینکه سایر کاربران نمی‌توانند هویت شخصی شما را مشاهده کنند، می‌توانند تاریخچه کیف پول‌تان را ببینند. این امر از این جهت سودمند است که سبب شفافیت و نیز امنیت بیشتر می‌شود.

بیت کوین چگونه ایجاد می‌شود؟

هر کاربر معمولی با استفاده از یک رایانه با سخت‌افزار قدرتمند می‌تواند بیت کوین جدید ایجاد کند. بیت کوین در فرآیندی جالب که در اصطلاح استخراج پول رمزنگاری شده (cryptocurrency mining) نام دارد استخراج می‌شود و افرادی که این سکه‌ها را استخراج می‌کنند نیز ماینر (miner) نامیده می‌شوند. بیت کوین محدودیتی ۲۱ میلیون واحدی دارد و این بدان معناست که پس از استخراج این ۲۱ میلیون سکه، دیگر امکان استخراج سکه بیشتر وجود ندارد. گفتنی است تاکنون بیش از ۱۱ میلیون بیت کوین استخراج شده است.
برای استخراج بیت کوین باید رایانه خود را به صورت ۲۴ ساعته برای حل مسایل پیچیده محاسباتی با نام «گواه اثبات کار» (proof of work) در اختیار شبکه بیت‌کوین قرار دهید. هر یک از این مسایل دارای مجموعه‌ای از جواب‌های احتمالی ۶۴ رقمی است. اگر رایانه خانگی‌تان به صورت ۲۴ ساعته روشن باشد شاید بتوانید در طی چند روز، یک مساله بیت‌کوین را حل کنید. هر رایانه خانگی به این ترتیب می‌تواند هر روز بین ۵۰ تا ۷۵ سنت به دست آورد. در مقابل، اگر ۳۶ رایانه قوی به صورت همزمان به این کار بپردازند شاید بتوانند هر روز تا ۵۰۰ دلار هم به دست آورند.

البته باید دقت داشته باشید که اگر سخت‌افزار رایانه‌ای قوی ندارید و به تنهایی به استخراج بیت کوین می‌پردازید، هزینه برق‌ مصرفی‌تان از این درآمد بیشتر شود. استخراج بیت کوین در هنگامی که چند ماینر در یک گروه جمع شده و سخت‌افزارشان را در کنار هم قرار می‌دهند صرفه اقتصادی دارد. جالب اینجاست که همین نیاز به سخت‌افزار قدرتمند و هزینه بالای برق یکی از مواردی است که جلوی بسیاری از تلاش‌ها برای اختلال در شبکه بیت‌ کوین و سواستفاده از آن را می‌گیرد. گفتنی استخراج بیت کوین با پردازنده (CPU) یا کارت گرافیک (GPU) سود چندانی ندارد. در مقابل برای استخراج حرفه‌ای باید از سخت‌افزاری خاص به نام اسیک (ASIC) استفاده شود.

خرید و فروش آنی بیت کوین

بیت کوین چیست ( Bitcoin : BTC ) ؟ به زبان ساده

بیت‌کوین ( BitCoin ) اولین و بزرگترین پول دیجیتال دنیا است که در سال 2009 اولین بار به صورت رسمی در اختیار عموم قرار گرفت. چیزی که بیت‌کوین ( BitCoin ) را از ارز‌های حکومتی جدا می‌کرد، تمرکز آن بر روی

سیستم ذخیره داده‌های بلاک چین ( Block Chain ) بود. عرضه و رشد بیت‌کوین ( BitCoin ) بسیار سریع و حیرت آور بود، به شکلی که از نظر بسیاری از متخصصان حوزه فناوری مالی ( Fintech )، بیت‌کوین ( BitCoin ) مهم‌ترین اختراع قرن 21ام خواهد بود.

 بیت‌کوین ( BitCoin ) اولین بار همراه با سیستم ذخیره اطلاعات بلاک چین ( Block Chain ) به جهانیان معرفی شد. اگر بخواهیم بلاک چین ( Block Chain ) را به زبان ساده بیان کنیم، می‌توانیم اینگونه بگوییم که بلاک چین ( Block Chain ) یک مرکز ذخیره اطلاعات است، با این تفاوت که اطلاعات و داده‌های ذخیره شده به صورت یکجا جمع نمی‌شوند و به شکل بلاک‌هایی به هم متصل هستند و هر کسی که از بیت کوین ( BitCoin ) یا سرویس‎‌های مالی دیگر استفاده می‌کند، یک نسخه از کل پایگاه داده را که بلاک چین ( Block Chain ) نامیده می‌شود ذخیره می‌کند

و این مجموعه‌های بسیار کوچک را بین هم ردوبدل می‌کنند.اولین و معروف‌ترین استفاده از فناوری زنجیره بلوکی در دفتر کل تراکنش‌های بیت‌کوین ( BitCoin ) اتفاق افتاده است و این ارز الکترونیک توانست با استفاده از فناوری بلاک چین ( Block Chain )، امنیت پایگاه‎‌های اطلاعاتی خود را به مردمان سراسر دنیا نشان دهد. امروزه فناوری بلاک چین ( Block Chain )، مورد استفاده بسیاری از موسسه‌ها و کمپانی‌های ارائه دهنده خدمات مالی است.
بیت کوین‌های ( BitCoin ) خریداری شده توسط افراد حقیقی است و در فضایی به نام (( کیف پول الکترونیک )) ذخیره می‌شود.

امروزه بیت‌کوین ( BitCoin ) به عنوان یک ارز معتبر و رسمی شناخته می‌شود و شما با بهره‌گیری از آن قادر خواهید بود در وب سایت‌های معتبر در پروتکل تعریف شده برای بیت‌کوین ( BitCoin )، فقط 21 میلیون واحد ارز وجود دارد، بنابراین در سامانه پولی بیت‌کوین ( BitCoin ) تورم وجود ندارد. هزینه انتقال پول از طریق فناوری بلاک چین ( Block Chain ) بسیار کمتر از هزینه انتقال پول در سیستم‌های بانک‌های امروزی است، همین موضوع یکی از عوامل پیشرفت ارز‌های دیجیتال در تجارت‌های P2P شده است؛ البته ارز‌های متکی به شبکه‌های بلاک چین ( Block Chain ) هنوز وارد دنیای تجارت‌های بزرگ و فضا‌های B2B نشده‌اند،

اما انتظار می‌رود با گسترش امکانات و عملکرد‌های این ارز‌های دیجیتال در چند دهه اخیر، این ارز‌های مجازی وارد این فضاهای حرفه‌ای شوند. اگر شما هم مایلید بر روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات و سرویس‌های پرداخت ارزی ماناپال، اقدام به خرید ارز‌های دیجیتال و بایگانی آن‌ها کنید.همچنین از آنجایی که کمپانی مستر‌ کارت ( MasterCard ) در حال ورود به بازار ارز‌های دیجیتال و استفاده از فناوری بلاک چین ( Block Chain ) است، می‌توانید با تهیه کارت‌های ارزی بین‌المللی مستر‌ کارت ( MasterCard ) قدم بزرگی برای ورود به دنیای مالی آینده بردارید.

برای اینکه بهتر متوجه بشیم که ساز و کار بیت کوین چیست باید به پنج سوال زیر جواب بدهیم:
  • 1. بیت کوین چیست؟
  • 2. سازنده بیت کوین کیست؟
    بیت کوین bitcoin ماینینگ یعنی چی؟
    استخراج بیت کوین به فرآیندی گفته می شود که طی آن بیت کوین های جدید از طریق بلاکچین ایجاد می شوند.

    بنابراین هر بار که معامله ای با این بیت کوین انجام شود، تاریخچه آن در بلاک چین ثبت می گردد.

     در حال حاضر چیزی حدود 9500 سیستم در حال تامین امنیت حساب کاربران بیت کوین هستند.

    به دلیل بالا بودن تعداد این سیستم ها، تقریبا غیر ممکن است که بتوان سابقه معاملات را هک کرد و یا در تمامی نودها اطلاعات مربوط به آنها را تغییر داد.

    بنابراین می توان نتیجه گرفت که کلیه اطلاعات تراکنش های انجام شده توسط بیت کوین همیشه ثابت و غیر قابل تغییر هستند.

    همراهان عزیز اطلاعات مربوط به بیت کوین bitcoin بسیار گسترده و وسیع است. در این مقاله شما تنها اطلاعات پایه و اولیه در رابطه با این ارز رمزنگاری شده را بدست آورید.

    بیشتر بخوانید

    چگونه یک حساب بیت کوین می توانم برای خود ایجاد کنم

    تفاوت میان بیت کوین و لایت کوین

    فرق بین بیت کوین و بیت کوین کش چیست

    ساتوشی ناکاموتو چیست و خالق بیت کوین

    • (( با کلیک به عکس زیر به کانال تلگرام سایت Exhadi بپیوندید ))  

      با کلیک به عکس زیر به کانال تلگرام سایت Exhadi بپیوندید

       

      جهت خرید انلاین و اتوماتیک ارز های دیجیتال از ما به عکس خرید در زیر ( کلیک کنید)

      جهت خرید انلاین و اتوماتیک ارز های دیجیتال از ما به عکس خرید در زیر ( کلیک کنید)

      جهت فروش انلاین و اتوماتیک ارز های دیجیتال به ما به عکس فروش در زیر ( کلیک کنید)

      جهت فروش انلاین و اتوماتیک ارز های دیجیتال به ما به عکس فروش در زیر ( کلیک کنید)

       

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *