نحوه خرید و فروش میکر به تومان

نحوه خرید و فروش میکر به تومان
نحوه خرید و فروش میکر به تومان

توکن میکر (Maker) با علامت اختصاری MKR یک توکن کاربردی (utility token) برای پروژه میکر است که روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است.

این پلتفرم خاص مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است و به منظور تسهیل پرداخت‌های بین المللی در کنار انتقال‌های همتا به همتا (P2P) ایجاد شده است.

کوین دای (DAI) یک کوین ثابت است که در ارتباط با میکر ایجاد شده و عمل می‌کند. شعار اصلی پلتفرم میکر مبارزه با نوسانات حال حاضر بازار است.

نحوه خرید و فروش میکر به تومان

رون کریستنسن (Rune Christensen) بنیانگذار میکردائو (MakerDAO) است. این پلتفرم با استفاده از توکن اختصاصی (proprietary token) MKR از روش‌های متنوعی برای تثبیت DAI استفاده می‌کند. این رویکرد هیجان انگیز، با الهام از سیستم بانکداری ذخیره‌ کسری (fractional reserve banking)، به این معنی که بانک باید فقط کسری از کل بدهی‌های سپرده (deposit liabilities) خود را نگاه دارد.

DAI یک کوین ثابت است که برای رفع نوسانات بازار ایجاد شده است.

این پلتفرم از شبکه اتریوم قدرت گرفته است. بلاکچین اتریوم شهرتش را مدیون اکوسیستمی است که برای قراردادهای هوشمند فراهم آورده است.

توکن ECR20، که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است از MKR پشتیبانی می‌کند، بنابراین این توکن را نمی‌توان استخراج (mine) کرد.

در عوض، این کوین در واکنش به نوسانات قیمت در بازار ایجاد شده یا از بین می‌رود. این امر به منظور ثابت نگاه داشتن قیمت این کوین انجام می‌شود. توکن MKR عمدتا به منظور پرداخت در پلتفرم میکر استفاده می‌شود. علاوه بر این، این توکن نقش وثیقه را برای کل سیستم ایفا می‌کند.

سیستم رای‌گیری از پلتفرم میکر به دارندگان MKR حق رای می‌دهد. چون توکن‌های MKR به خاطر سوءمدیریت ارزش خود را از دست می‌دهند، دارندگان MKR تشویق می‌شوند تا به نفع بهبود کل پتلفرم رای بدهند. هدف ایجاد یک ساختار دموکراتیک و غیرمتمرکز است.

DAI را نمی‌توان استخراج کرد، اما میتوان آن را با یک CDP (یا Collateralized Debt Position یا موقعیت بدهی در ازای وثیقه) که نقش یک وام را دارد خریداری کرد. هنگامی که این وام تسویه شود، توکن DAI نیز از بین می‌رود. این اتفاق هنگامی که قرارداد هوشمند انجام شود رخ خواهد داد.

پلتفرم میکر از سه مکانیسم اولیه برای تثبیت توکن DAI استفاده می‌کند. این پلتفرم شامل قیمت هدف (target price)، مکانیسم بازخورد نرخ هدف (target rate feedback mechanism)، و پارامتر حساسیت (sensitivity parameter) می‌شود.

مزایای توکن میکر چیست؟ – نحوه خرید و فروش میکر به تومان

میکردائو پروژه‌ای بلندپروازانه است و روی ایجاد آینده‌ای غیرمتمرکز برای کوین‌های رمزنگاری شده تمرکز دارد. این پلتفرم دارای چندین ویژگی است.

برخلاف سایر سیستم‌های رمزنگاری شده، میکر یک سیاست دوتوکنه (two-token) دارد که شامل DAI و MKR می‌شود. هر دو توکن مبتنی بر ERC20 هستند.

میکر شهرت خود را به استفاده از قراردادهای هوشمند CDP و توکن MKR مدیون است که قیمت توکن DAI را در یک دلار آمریکا ثابت نگاه می‌دارند.

میکر یک پلتفرم غیرمتمرکز با تمرکز بر صرافی‌های غیرمتمرکز است. این پلتفرم توسط بسیاری از صرافی‌های مشهور در سرتاسر جهان پشتیبانی می‌شود.

دارندگان MKR در پلتفرم میکر حق رای دارند. با دارندگان MKR به عنوان خریداران توکن DAI برخورد می‌شود. دارندگان MKR برای اجرای این پلتفرم تشویق می‌شوند.

میکر یکی از اولین دائوهایی است که تا به حال ساخته شده. (DAO مخفف عبارت انگلیسی decentralized autonomous organization به معنای سازمان غیر متمرکز مستقل است)

توکن DAI دارای یکی از بهترین کاربردها در کل بازار رمزارزهاست. این توکن ابزاری ضروری در همکاری و پیوند دادن پروژه‌های مختلف با یکدیگر و همچنین افزایش سود و منفعت مشتریان محسوب می‌شود.

میکر یکی از نادرترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز است که سیستمی دوتوکنه دارد. MKR و DAI این دو توکن هستند که در پلتفرم میکر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه کارکرد سیستم – نحوه خرید و فروش میکر به تومان

دای (Dai) به روشی مشابه تتر (Tether) کار می‌کند – هر دو کوین غیرقابل استخراج (non-mineable) و دارایی‌هایی با پشتوانه وثیقه (collateral-backed) هستند، و قیمت هر دو کوین ثابت است. ارزش هر کوین معادل با قیمت 1 دلار ایالات متحده در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، Dai بدون کنترل مرکزی عمل می‌کند و مکانیسم آن توسط بازار حفظ می‌شود. علاوه بر این، Dai همچنین در اتحاد و ارتباط با توکن MKR کار می‌کند که به علت شیوه ارزش‌گذاری‌اش، ارزش آن بسیار ثابت‌تر از اکثر پول‌های دیجیتالی بازار است.

ارزش توکن MKR می‌تواند به طور آزادانه نوسان داشته باشد و با این کار کل فرآیند را آسانتر می‌کند. کاربران Dai خود را با استفاده از اتر (Ether) می‌سازند. همچینن مالکین میتوانند فرآیند فروش را معکوس کرده و هرگاه لازم بود Dai را تبدیل به Ether کنند.

ارزش کوین Dai به دلار ایالات متحده گره خورده است، به این معنی که هر یک Dai برابر با یک دلار ایالات متحده است.

این ارز به شکل خودمختار و با استفاده از قراردادهای هوشمند که به پویایی بازار واکنش نشان می‌دهند حفظ می‌شود. این روش تضمین می‌کند که ارزش این ارز نزدیک به 1 دلار ایالات متحده باقی مانده و از این رو ارزش آن فارغ از وضعیت بازار ثابت باقی می‌ماند.

از سوی دیگر، قیمت توکن MKR می‌تواند آزادانه تغییر کند و همگام با بیشتر شدن کاربرد آن افزایش یابد. از MKR می‌توان برای پرداخت هزینه‌های جمع شده روی CDPها (Collateralized Debt Position یا موقعیت بدهی در ازای وثیقه) که Dai را در سیستم میکر (Maker) ایجاد می‌کنند استفاده کرد.

و اگر تقاضا برای Dai و CDPها افزایش یافت، تقاضا برای MKR نیز باید افزایش یابد. مهمتر از این، هنگامی که هزینه ثبات با MKR پرداخت شد، MKR هزینه شده برای همیشه از بین رفته است. این امر، عرضه کل MKR را کاهش داده و در نتیجه ارزش آن را افزایش می‌دهد.

میکر چهار بازار گسترده که می‌توانند از Dai استفاده کنند را پوشش می‌دهد: بازارهای قمار، بازارهای مالی، تجارت بین المللی، و سیستم‌های حسابداری شفاف.

کل فرآیند، میزان نوساناتی که معامله‌گران رمزارز با آن مواجهند را محدود می‌کند. این امر همچنین به کاربران اجازه می‌دهد کوین خود را از طریق یک سیستم مستقل قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. – نحوه خرید و فروش میکر به تومان

هر Dai توسط یک دارایی ارزشمند در پلتفرم امن قرارداد هوشمند میکر نگهداری می‌شود و هر کس می‌تواند توکن‌های خود را به عنوان وثیقه قرار داده و Dai را به ازای آنها عرضه کند.

این امر باعث می‌شود فرد بتواند موقعیت‌های طولانی روی DAI اتخاذ کند و دارایی‌هایی که می‌خواهد ثابت بمانند را آنجا نگاه دارد. در این وضعیت، تجربه تغییرات و نوسانات بازار فقط خاطره‌ای از گذشته خواهند بود.

دیجیکس (Digix) اخیرا با میکر وارد همکاری شده تا این دو پروژه بتوانند بهترین و برترین کوین ثابت را به اکوسیستم بلاکچین عرضه کنند: کوین ثابت Dai با پشتوانه توکن‌های Digix Gold (با نام اختصاری DGX) به عنوان وثیقه.

آینده توکن میکر چیست؟

بازار رمزارز همیشه همراه با نوسان و بی ثباتی بوده است. با اینکه میکر به راستی می‌تواند تا حدی بر چالش‌های ناشی از نوسانات بازار غلبه کند، هنوز مواردی هستند که باید مورد سوال قرار بگیرند.

به گفته متخصصین، میکر باید در سال 2019 به خوبی عمل کند. با این حال، توصیه می‌شود تا سرمایه گذاران، سرمایه خود را در معرض ریسک سرمایه گذاری بلندمدت قرار ندهند.

یک سرمایه گذار در این بازار پرتلاطم باید آماده رویارویی با چالش‌های مختلف باشد.

میکر چه تفاوت و تمایزی با سایر رمزارزها دارد؟ میکر یکی از معدود پلتفرم‌هایی است که با سیستم دوکوینی کار می‌کنند. و همین مسئله میکر را از بقیه رقبا در بازار رمزارز متمایز می‌کند.
خرید میکر Maker

فروش میکر Maker

خرید و فروش میکر Maker

شارژ میکر Maker

خرید با کمترین کارمزد میکر Maker

خرید ارزان میکر Maker

شارژ حساب میکر Maker

خرید با کمترین کارمزد میکر Maker

خرید اتوماتیک میکر Maker

خرید انلاین میکر Maker

چگونه خرید کنم میکر Maker

چگونه فروش کنم میکر Maker

بهترین سایت برای خرید و فروش میکر Maker

بهترین قیمت در خرید و فروش میکر Maker

نحوه خرید میکر Maker

نحوه فروش میکر Maker

نحوه خرید و فروش میکر Maker

بهترین راه برای خرید و فروش میکر Maker

(( با کلیک به عکس زیر به کانال تلگرام سایت Exhadi بپیوندید ))  جاست Just

جهت خرید انلاین و اتوماتیک میکر Maker از سایت Exhadi به عکس خرید در زیر کلیک کنید :

جاست Just چیست

جهت فروش انلاین و اتوماتیک میکر Maker به سایت Exhadi به عکس فروش در زیر کلیک کنید :

جاست Just چیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *